Kontynuacja artykułu "Ankieta ósmoklasisty"?

12.04.2020

Dzień dobry, z tej strony Jagoda Jankowska. Dzisiejszy artykuł dotyczyć będzie naszych egzaminów próbnych. Jeżeli pragniesz się dowiedzieć, czym twoi koledzy i koleżanki z klasy stresowali się najbardziej, jakie wyniki chcą osiągnąć na ostatecznym egzaminie bądź jaką formę wypowiedzi wybrali w egzaminie z języka polskiego, ten artykuł jest dla Ciebie! Życzymy miłej lektury!
W ankiecie wzięło udział 47 ósmoklasistów.

Pierwszym pytaniem w ankiecie było: ,,Czy stresowałeś się egzaminami?”

 

 

Można powiedzieć, że nasi ósmoklasiści są dobrze mentalnie przygotowani na egzamin, ponieważ aż 21 osób wcale nie stresowało się egzaminami próbnymi. 11 uczniów bało się egzaminów próbnych, a 15 osób stresowało się egzaminami tylko z niektórych przedmiotów.

Następne pytanie brzmiało: ,,Który egzamin był według Ciebie najtrudniejszy?”

 

 

W tym pytaniu matematyka całkowicie zdominowała swoją konkurencję i zdobyła 29 uczniów, dla których egzamin próbny właśnie z matematyki okazał się być najtrudniejszym. Na drugim miejscu znajduję się j. polski, który przeraził 10 uczniów, a najmniej strasznym egzaminem w przypadku naszych tegorocznych ósmoklasistów okazał się egzamin z języka angielskiego/niemieckiego.

Kolejne pytanie było już przyjemniejsze: ,,Który egzamin był według ciebie najłatwiejszy?”

 

 

Jak mogliśmy wywnioskować po wcześniejszym pytaniu, to egzamin próbny z języka angielskiego/niemieckiego okazał się najłatwiejszy dla ósmoklasistów naszej szkoły, ponieważ uważało tak aż 27 osób. Matematyka też nie okazała się być taka straszna, ponieważ dla 12 uczniów była ona najłatwiejszym egzaminem. Najmniej uczniów uznało, że j. polski był najłatwiejszym egzaminem. Czyżby to wina ,,Pana Tadeusza”?
Czwarte pytanie jest bardzo ciekawe: ,,Które egzaminy próbne były według ciebie trudniejsze? Pierwsze, przygotowane przez nauczycieli naszej szkoły, czy drugie, przygotowane przez CKE?

 

 

Patrząc na ankietę wnioskujemy, że nasi wspaniali nauczyciele byli w tym roku bardzo nam łaskawi i nie doprowadzili naszych ósmoklasistów do łez, ponieważ aż 30 uczniów uznało, że to egzaminy przygotowane przez CKE okazały się trudniejsze.

Piąte pytanie dotyczyło zadowolenia z wyników egzaminów próbnych:

 

 

Siedmiu uczniów jest zadowolonych ze swoich egzaminów, a drugie siedmiu nie. Największą natomiast popularnością cieszyła się odpowiedź ,,Nie jest źle, ale mogło być lepiej” zdobywając aż 33 głosy.

Następne pytania dotyczą ambicji naszych tegorocznych ósmoklasistów. Pierwszym takim pytaniem było: ,,Jakie wyniki chciałbyś uzyskać na ostatecznym egzaminie z j. polskiego?”

 

 

Jak już wcześniej zostało zaznaczone, nasi uczniowie charakteryzują się niezwykłą ambicją, ponieważ z j. polskiego aż 18 osób chce uzyskać wynik od 80 do 100% na ostatecznym egzaminie, a całe 24 osoby chcą uzyskać od 60 do 80%.

Kolejne pytanie dotyczące marzeń naszych uczniów brzmi: ,,Jakie wyniki chciałbyś uzyskać na ostatecznym egzaminie z matematyki?”

 

 

Pomimo tego, że we wcześniejszych ankietach dużo uczniów opowiedziało się za tym, że najtrudniejszym egzaminem była matematyka, to i równie dużo uczniów (dokładnie to 21) zaznaczyło odpowiedź, że na ostatecznym egzaminie z matematyki chcieliby uzyskać wynik od 80 do 100%. Dodatkowo, aż 18 uczniów zaznaczyło, że chcieliby uzyskać wynik od 60 do 80%.
Ostatnim pytaniem z serii ,,planów na niedaleką przyszłość” było: ,,Jakie wyniki chciałbyś uzyskać na ostatecznym egzaminie z języka angielskiego/niemieckiego?”

 

 

W tym pytaniu ambicje naszych uczniów osiągnęły najwyższy poziom ponieważ aż 30 tegorocznych ósmoklasistów chce mieć wyniki wynoszące od 80-100%, a 14 uczniów chcę mieć wyniki od 60 do 80%.
Ostatnim pytaniem w ankiecie było: ,,Jaką formę wypracowania wybrałeś na egzaminie z języka polskiego?”

 

 

Najwyraźniej pani Grażyna Przystasz miała w tym roku aż 44 rozprawki do przeczytania i sprawdzenia, ponieważ tylko trzech odważnych śmiałków zdecydowało się napisać opowiadanie.


Podsumowując, tegoroczni ósmoklasiści wyznaczają się wielką ambicją i mają równie wielkie plany co do majowych egzaminów ósmoklasisty. Życzymy im, by ich plany i marzenia się spełniły i by każdy z naszych uczniów trafił do swojej wymarzonej szkoły. Do zobaczenia w następnym artykule!


Jagoda Jankowska