MOJE OSTATNIE WYMARZONE WAKACJE

Podczas ostatnich wakacji poleciałam z rodzicami na grecką wyspę Zakynthos na którą lecieliśmy półtorej godziny. Byłam pierwszy raz w Grecji i podobało mi się bardzo! W Grecji jest bardzo ciepło, 36 stopni Celsjusza, a walutą jest euro.

Grecja to kraj położony w południowo-wschodniej części Europy, na południowym krańcu Półwyspu Bałkańskiego. Graniczy z czterema krajami: Albanią, Macedonią Północną i Bułgarią na północy oraz Turcją na wschodzie.

Państwo to słynie z wielu smacznych potraw i produktów, np.;

Fety - tradycyjny ser Grecki.

Sałatki greckiej – składa się z ogórków, pomidorów, fety, cebuli i oliwek.

Gyros – składa się z mięsa, ogórków, pomidorów, cebuli i sosu.

Zatrzymaliśmy się w ładnym hotelu, gdzie miałam mały, ale przytulny pokój. W hotelu znajdowała się recepcja, restauracja, bar oraz basen. Prawie codziennie wstawałam o 9 rano i schodziłam na śniadanie. Po śniadaniu wracałam do pokoju, ubierałam strój kąpielowy i szłam popływać w basenie, który znajdował się obok baru. W barze mogliśmy brać różne napoje od soków dla dzieci po alkohole dla dorosłych. Bardzo lubiłam spędzać czas na basenie, w którym można było pływać od 9 do 19.Wieczorem zazwyczaj o 19.00 jadłam kolację, a ponieważ dni tam były bardzo ciepłe i wyczerpujące o 23.00 wykończona kładłam się spać.

Oprócz basenu wybieraliśmy się również na wycieczki. Byłam w Zatoce Wraku. Przypłynęłam tam statkiem, ponieważ nie da się tam dostać w inny sposób. Rejs trwał około 50 minut. W Zatoce Wraku było strasznie ciepło, bo nie było tam prawie żadnego dopływu powietrza (oprócz ze strony morza) z powodu otaczających tą zatokę klifów. Było tam wielu turystów, ale i tak było wspaniale.

Druga podróż była na Wyspę Żółwi, która nawet wyglądała jak żółw. Żółwie wykluwają się na tej wyspie i stąd ta nazwa.  Na wyspę można dotrzeć tylko łodzią, można tam pływać i opalać się. Spędziłam tam godzinę i w tym czasie pływałam w morzu. To był naprawdę wspaniały czas.

Ostatniego dnia moich wakacji pojechaliśmy autobusem na Wyspę Ślubów. Na tą wyspę prowadzi kładka, która łączy brzeg z wyspą. Ta wyspa wyglądała bardzo wyjątkowo, dlatego zrobiliśmy dużo zdjęć. Chodziliśmy tam bardzo długo, bo pogoda była cudowna. Na tej wyspie można mieć ceremonię ślubną, ale jest to przeraźliwie drogie. Oczywiście można tu również popływać i naprawdę sobie odpocząć.

Bardzo polubiłam Grecję. Chciałabym tam jeszcze raz pojechać, ale tym razem na inną wyspę. Moim ulubionym miejscem stała się Zatoka Wraku, bo było tam naprawdę wyjątkowo. Moja mama była troszkę wystraszona, gdy płynęliśmy na tę wyspę, bo nie umie pływać. Uwielbiam nurkować w pięknych, błękitnych wodach Morza Jońskiego. Grecja jest naprawdę świetna, polecam każdemu odwiedzić to miejsce w wakacje!